CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 22, 2011

Azab Meninggalkan Solat Fardhu

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :

“Barangsiapa yang memudahkan dan mensia-sia akan sembahyang lima waktu, nescaya akan diseksa oleh Allah SWT dengan lima belas siksa. Enam didalam dunia, tiga ketika hendak mati, tiga didalam kubur, dan tiga lagi semasa waktu bangun dari kubur menuju akhirat”


1. Enam siksaan semasa di dunia
~Umur tidak diberkati, hidup panjang tetapi kosong dari amalan kebajikan
~Rezeki tidak diberkati
~Tipadamkan tanda mukanya dari orang-orang yang soleh
~Tiada mendapat bahagian dari doa orang-orang yang soleh
~Tiap-tiap amalannya tidak diterima oleh Allah
~Tidak diangkat doanya, doanya tidak dimakbulkan oleh Allah


2. Tiga siksaan semasa hendak mati
~Mati dalam keadaan sangat hina, tidak dapat mengucap dua kalimah syahadah
~Dimatikan oleh Allah dalam keadaan dahaga, walaupun diberi minum dengan air laut,ia tidak dapat mengjilangkan dahaganya
~Mati dalam keadaan yang sangat lapar


3. Tiga siksaan semasa di dalam kubur
~Allah menyempitkan kuburnya sehingga berlaga tulang rusuk kanan dengan tulang rusuk kiri
~dibukakan salah satu pintu neraka di dalam kuburnya.
~Allah mewakilkan seorang malaikat untuk menyiksanya sehingga hari kiamat bersama seekor ular yang bernama Suju’al Akruk yang matanya dari neraka, kukunya dari besi neraka, dan panjang kukunya sehari perjalanan, dan suaranya seperti petir.


4. Semasa hari kiamat
~Turun seorang malaikat dari langit iaitu malaikat azab dengan rantai dari api neraka yang panjang tujuh puluh hasta dengan menusukkan rantai tersebut kedalam mulutnya hingga keluar rantai itu melalui duburnya dan menghela sekali dibahagian muka dan belakangnya.


Sama-sama kita memperelokkan solat kita agar kita terlepas daripada siksa tersebut. Jika ada yang tinggal sebelum ini, gantilah solat tersebut selagi kita masih bernyawa. Selagi pintu taubat masih terbuka.


credit to Islam Itu Indah



Wednesday, December 21, 2011

After exam... ~ PSM la plk~

Assalamualaikum...
hmm...exam dh lepas..last day exam 14/12/2011...
so pramerdeka la ambe...
merdeka sepenuhnya after dpt result & dpt msk U...hik3...

skrg nie tgh ambk lesen kereta...haha..
mula2 drive takot la jgk coz dh lme x bwk kete...kih3..
last2 drie mcm biasa jerr...x sbr nk ambk test JPJ..
huahua....:D

ambk lesen kereta jd duit ku p0n berterbangan la pergi ke PSM...
dh la agk mhl...RM900 lbh..kt2 1k tu...aishh..lps nie nmpknye kena cari keje lerr...
mlsnye ambe nk keje...:P
hahahahaaa.......




Monday, December 19, 2011

I've been proposed & I'm engaged :D ( not me.,okeyy !)

so sweet...:D " I want to be with u forever, until jannah InsyaAllah.." hmm^_^



hmm...so sweet kan... dh la bg hadiah nikon D3100...w0ahh...aq p0n nk jgk..... kamera la..hik3..
untung kn that girl....^_^



p/s : st0p lagu di bwh ye...

Tuesday, December 6, 2011

^_^


Adik : abg thu x bila perempuan yg TAK SUKA TUTUP AURAT mula menutup

auratnya dgn sempurna?

Abg : masa haji kot adik,


Adik : salah...cuba teka lagi,


Abg : masa kawin???


Adik : Salah jugak, teka la lagi


Abg : apa dia dik?? abg x thu larh.


Adik : td ustazah cakap kat skolah , perempuan yg tak suka menutup auratnya akan

menutup auratnya dengan sempurna apabila dia DIKAFANKAN..maka akan TUTUP

BUAT SELAMA-LAMANYA...




Wednesday, November 30, 2011

DOP TAU MENDE.....



hi...
hehe...i'm just keliru u know.....lalalala....
d0p tau psl pe...
hehe...
kal0 aku tau p0n biarlah aku je yg tau...

tiba2 aku rasa macam..........!?!?!







Monday, November 21, 2011

Permulaan yang SUSAH...


hmm...ntah pape je s0alan P.AM 2 td... ssh gler....
n0p2 bhgn E...bg aku x specific lgsg ye nk nape...
nk nangis p0n ade mse wt td...
s0b...s0b.....:(

haha...yg kelakarnye ade plk kuar s0alan pasal e-hidung....
first time dgr derr......
huahuaaa.........
aku just arap cg yg mark paper aku tu nnt bg ler mrkah kesian ke....

bkn sng nk cover ngn PA 1...dh la dasar aku x ingt p0n.....
geramnyaaaa......hmm...
sape la yg buat s0alan tu...mula2 tgk soalan blurr je rse....


Friday, November 11, 2011

11/11/11 ~ Menghitung Hari ~



Assalamualaikum.....

menghitung hari detik demi detik..hehe...
tinggal lagi beberapa hari lagi untuk aku menghadapi salah 1 ujian dlm hidupku....
iaitu STPM pd 21/11/11.....
sangat takot maa......
rasa mcm x ready p0n lagi....t0l0ng..!!!
hmm.....

"Ya Allah ya Tuhanku,.bagilah aq dgn kawan2 ku dapat jawab peperiksaan STPM dengan baik & mendapat keputusan yang cemerlang....
aminn....^_^"






Tuesday, October 25, 2011

~ GRADUATION DAY ~

Salam...
akhirnya selesai sudah yang satu ni....
iaitu GRADUASI yg berlangsung pd 24 OCT 2011......
letih la jgk k0t...hahaha....
bkn letih sbb nape ngt p0n...letih nk pilih KASUT......
haiyaa....^_^
graduasi punya pasal la nie...hehe...

h0pe lepas nie aku & frenz akan graduate utk Ijazah la plk...
~INSYAALLAH~

pics...









lalalalalalalalalalalalalalal ^_~


Thursday, October 20, 2011

AKHIRnYA.............


alhamdulillah...akhirnya settle 1 perkara...
hehe...lega rasanya hatiku
sbb td dh submit aq pnya folio sbjk computing....
toink....toink.....^_^

tapi....
hari ni 20 August 2011 dan lagi 1 bulan atau 30 ari lagi nk exam STPM.....
huahuaa.....tak0t seyh.....


lalalalaalalalalaalalalalalalalalalaaaaa.........


Saturday, October 15, 2011

WAHAI LELAKI & PEREMPUAN

~ WAHAI LELAKI~
Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu
•• Bawalah dia ke jalan Allah
•• Nasihatilah dia
•• Perbetulkan kesilapannya
•• Jagalah dia dgn baik
•• Kasihanilah dia
•• Lindungilah dia
•• Berilah kasih syg padanya
•• Hargailah dia
•• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya
•• Bersabar dengannya
•• Terimalah & cintailah kekurangannya
•• Jadi IMAM terbaik & redhalah padanya

~ WAHAI PEREMPUAN~
Jika benar kau kasih & cintakan lelaki itu

•• Setialah kepadanya
•• Hormati kepadanya
•• Mencintainya sepenuh hati
•• Berlaku jujur kepadanya
•• Sentiasa disisinya
•• Hargailah dia
•• Jagalah maruahnya
•• Bersabar dengannya
•• Terimalah & cintailah kekurangannya
•• Jadi seorang ibu yang mithali kepada anak2nya



Friday, October 7, 2011

~~Kenali Wanita~~


a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) Air - kedua,... keenam, kesepuluh
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta
rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak
sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan
sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi
semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan
pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas
menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah



Wednesday, October 5, 2011

TANGISAN WANITA

MENARIK UNTUK LELAKI TAHU... NEVER MAKE WOMEN CRY... :)

Wahai Tuhan, mengapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,
Ku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
Ku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
Ku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
Ku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
Ku berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
Ku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..
Wanita makhluk kuat,
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Ku berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

“WANITA itu ISTIMEWA”


Tuesday, September 20, 2011

DOA


Sekiranya di hadapan perjalanan anda terdapat musuh-musuh atau orang yang jahat, ambilkan pasir dan bacakan Ayat 9 Surah Yasiin sebanyak 1x atau 3x. Kemudian, lemparkan ke arah musuh (dari jauh). Insya-Allah, mereka tidak akan dapat melihat anda. Doa ini dibaca oleh Rasulullah SAW untuk menyelamatkan diri dari puak Quraisy ketika mereka mengepong rumah baginda.

Maksudnya:

Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar).

Wasallam.

Nota:

Jika dalam keadaan terdesak dan tidak ada pasir dikawasan itu, gengam tangan kosong di mulut, baca ayat tersebut dan tiup pada gengam tangan. Lemparkan seolah anda membaling pasir kearah orang jahat yang berada dihadapan anda.


Read more: http://www.resepirahsiaku.com/2011/09/doa-supaya-musuh-tidak-nampak-anda-dan.html#ixzz1YVYU15SG

harap dapat dikongsi dan dimanfaatkan bersama.... sharing is caring..^_^


Friday, September 16, 2011

BERTUDUNG vs TAK BERTUDUNG

salam... hell00 semua.. sje nk p0st benda nie....hahaa..aku rase ramai yg dh baca nie tp biar la aku nk share2 jgk...^_^


credit to sesiapa saje yg meng'print screen' kn mende alah nie..hehe..



Wednesday, September 14, 2011

Segalanya YANG.......


☑ Yang Singkat Itu "WAKTU".
☑ Yang Menipu Itu "DUNIA".
☑ Yang Dekat Itu "KEMATIAN".
☑ Yang Besar Itu "HAWA NAFSU".
☑ Yang Berat Itu "AMANAH"
☑ Yang Sulit Itu "IKHLAS".
☑ Yang Mudah Itu "BERBUAT DOSA".
☑ Yang Susah Itu "SABAR".
☑ Yang Sering Lupa Itu "BERSYUKUR".
☑ Yang Membakar Amal Itu "GHIBAH".
☑ Yang Mendorong Ke Neraka Itu "LIDAH".
☑ Yang Berharga Itu "IMAN".
☑ Yang Menenteramkan Hati Itu "TEMAN SEJATI".
☑ Yang Ditunggu Allah Swt. Itu "TAUBAT".

Monday, August 29, 2011

SeDiH & HePi

Assalamualaikum w.b.t.
hahahhaaaa......berdasarkan perkara di atas adalah merujuk kepada perasaan....
perasaan yg dimaksudkan adalah sedih & hepi....
hal ini demikian kerana ramadhan bakal berakhir pada hari ini iaitu 29 Aug....
hehee...
harap2 tahun depan dpt jumpa lg dgn RAMADHAN AL MUBARAK nie...
selain itu, perasaan hepi bermaksud esk raya...
hahahhhhhaahahaa...
entah pape je aq mengarut...buat ayt mcm dlm krgn bm + ayt bdk darjah 1...
ye d0p...?? yelah....


"dengan ini diumumkan bahawa tarikh hari raya aidilfitri jatuh pada hari esk iaitu 30 Aug 2011"



Monday, August 22, 2011

~ TRIAL & RAYA ~


Assalamualaikum...
ellO0..
peace no war...!!

hehe...dah lama x update 'my syg' nie...kesibukan melanda diriku....
skrg nie tgh TRIAL STPM so agak kemalasan nk update bel0gg..hik3..

aku trial dlm 2 minggu gk...start 11 Aug 2011 hingga 25 Aug 2011...
ssh wO00.... pening kepalo den nk jwbye...
malas la fikir psl trial nie..lg p0n trial dh nk abis....



s0., sekarang nie nk fikir pasal RAYA....
yeayy...dh dkt nk raya...baju raya dh siap...hak3...
d0p sab0r wse....


Tuesday, August 2, 2011

RENUNGAN BERSAMA

Tiga Cahaya Di Hari Kiamat

Di hari kiamat ada tiga cahaya yang berlainan :
* Cahaya yang pertama seperti bintang-bintang.
* Cahaya yang kedua seperti cahaya bulan.
* Cahaya yang ketiga seperti cahaya matahari.

Apabila ditanya cahaya apakah ini ? Lalu dijawab : "Cahaya yang pertama ialah cahaya wajah-wajah manusia yang ketika di dunia, mereka akan meninggalkan pekerjaan dan terus bersuci dan mengambil air sembahyang apabila terdengar azan.

Yang kedua ialah cahaya wajah mereka yang mengambil air sembahyang sebelum azan.

Cahaya yang ketiga ialah cahaya mereka seperti matahari. Mereka di dunia sudah bersiap sedia di dalam masjid sebelum azan lagi."

Kala Jengking Neraka
Di hari kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama "Huraisy" berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi. Malaikat Jibril bertanya : " Hai Huraisy ! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari?" Huraisy pun menjawab, "Aku mahu mencari lima orang.
Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang..
Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat.
Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya.
Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam mas jid.
Kelima, orang yang suka minum arak."

Semoga Allah merahmati kita semua dan mengampuni segala dosa-dosa kita yang lalu dan hari ini. Azan adalah dakwah yang paling utama sekali kerana ianya mengajak kita membuat kebaikan dan mengingati Allah swt. Secara tidak sedar kita sentiasa didakwah sebanyak 5 X sehari. Cubalah hayati setiap perkataan dan jawaplah seperti yang disarankan. Bagi orang yang
melaungkan azan pula jika dia berniat untuk seluruh alam (seperti yang disarankan oleh Allah kepada Nabi Ibrahim alaihisallam) muazin itu akan mendapat pahala umat islam seluruh alam yang bersolat pada hari itu, begitulah kelebihannya yang Allah beri.

ADAB MENDENGAR AZAN

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita ketahui. Cuba kita amati, mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik mukanya yang menahan kesakitan ' sakaratul maut ' . Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: "Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika
tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya."

Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang . Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan Banyak fadhilatnya . Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri.

Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri? Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak . Kita takut dengan kelunya lidah kita se mas a ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah. ." yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kitasedang dicabut.

"Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah. .." semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin.. amin.. amin Yarobbala ' lamin .."



Sunday, July 31, 2011

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN

Alhamdulillah..akhirnya dapat kita semua merasai ramadhan lg pd tahun nie... semoga Ramadhan kali ni lebih baik dari sebelumnya serta memperoleh ganjaran pahala yang berlipat kali ganda...

SyAAbAn PerGi TiDak TeRaSa,
InGaTan MuRni PaDa YaNg Ada,
BeRsIhKaN JiWa SaBaR BeRpUaSa,
RaMaDhaN MeMbAwA PaHaLa BeRgAnDa.

" Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak "
⁀‵⁀) ✫ ✫ ✫.
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ .ღ 。
/▌*˛˚ღ •˚ SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK ˚ ✰* ★
/ \ ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ 。✰˚* ˚ ★ღ ˚ 。✰ •* ˚♥♥~

Thursday, June 30, 2011

Pasangan Ideal...?? euww...



hai hai hai....^_^

ari nie nk k0ngsi2 pandangan aku mengenai pasangan kapel....
kita pergi mane2 msti akan jumpe psgn kapel terutama di sh0pping c0mplex , pasar malam even di jalanan p0n...hehe..
dari pandangan mata kasar aku , kita semua nie suka sangat menilai 'kesepadanan' kapel tersebut..
kita akn compare antara si lelaki dan si perempuan...

situasi 1:
kalau kita tgk si lelaki tu hensem+macho & si perempuan tu cantik +lawa+comel , wrna kulit putih=putih
kita semua akn ckp "wah, sepadan kn diorg , bagai pinang dibelah 2 3 4"..haha
untgnya sape yg alami s1 nie..

situasi 2:
si lelaki tu x brp nk hensem+kacak sikit & si perempuan tu vogue+cun , wrna kulit lelaki gelap perempuan cerah..
kita semua akn ckp " lawa la gurl tu tp pkwe dia tu blh2 la..alaa..kalo kt Msia nie standard r mcm tu.."
hehe..situasi ini byk berlaku dlm kalangan kita kn... mksd i lelaki x brp nk hensem kapel dgn awek cun..ahakzz...^_^

situasi 3:
si lelaki nie cukup package r 0rg kata smart+hensem+macho & si perempuan tu plk xbrp nk cantik, i mean x pndai bergaya+muka p0n biasa2 je.. wrne kulit lelaki cerah & perempuan agak gelap...
kita semua akn ckp " tak sesuai langsung that gurl dgn bf dia.. sepatutnya bf dia dpt awek yg lebih cantik+menawan lg.." haha.. salah ke bf lebih bergaya dari gf..tak salah kn..kn..
n0 komen lerr ambe...



hmm..,bg aku situasi 1 & 2 mmg biasa la kita jumpa 0r nampak kn...yg situasi 3 p0n biasa jgk nmpk tp 0rg selalu suka menilai sesuatu dgn pemerhatian...bgus3....tp jgn la smpai 0ver sgt menilai seseorg tu....
pendapat aku tentang situasi 3 : aku rasa msti tht gurl akn rasa rndh dri sikit tp kalo hati dh syg jgn dihiraukan pandangan org lain..hik3...

moral of the story : setiap org ada j0doh msg2 & jgn mempertikaikan apa yg diberi...ok..^_^



*nasib baik kaum perempuan ni tak gila lelaki hensem. Kalau tak, jangan harap ah lelaki Malaysia akan ada awek. Dah lah tak handsome. Tak romantik pula tu.

gurau jepp...





Monday, June 20, 2011

Soalan untuk kaum HAWA & jawapan dari kaum ADAM


Satu Soalan Buat Hawa.

Pandang kanan, awek shawl merah jambu ala-ala yuna. baju sendat. vogue.

Pusing kiri, awek shawl kelabu bak hana tajima. tengkuk terdedah. gorgeous.

Tengok depan, awek legging rambut rebonding paras belikat. baju lengan pendek. stylo.

Toleh belakang, awek skinny dengan blouse labuh tutup punggung. tak bertudung. heels 4 inci. WOW.

***

Satu soalan buat hawa, memang itu ke yang korang nak? berfesyen tanpa meletakkan agama di depan? fesyen didahulukan, agama dikemudiankan?

Satu soalan buat hawa, selesa ke dengan penampilan sebegitu? menjadi perhatian kaum lelaki yang sememangnya mata keranjang? segenap tubuh diratah mata manusia?

Satu soalan buat hawa, apa tujuan korang berpakaian sedemikian? mahu tampak gah di kalangan teman-teman? sentiasa di atas? lepas tu apa? riak? takbur? bangga?

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berbaju kurung bertudung litup korang akan dianggap kuno? adakah dengan fesyen lilit-lilit shawl akan jadikan seorang yang up-to-date? nahh~

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berpakaian sopan akan menjejaskan kecantikan korang? akan menjadikan korang hodoh? nampak kecundang dalam dunia moden?

Satu soalan buat hawa, kalian berfesyen untuk kepuasan sendiri bukan? tapi pernahkah kalian sedar bahawa diri kalian takkan pernah puas?

Baca ni ;

Satu jawapan dari adam, seorang perempuan yang tertutup sempurna auratnya lebih bernilai di mata lelaki untuk dijadikan teman seumur hidup.

Satu jawapan dari adam, kecantikan seorang wanita yang menjaga auratnya dari dipandang lelaki yang bukan halal baginya adalah lebih mahal dari dunia dan segala isinya.

Satu jawapan dari adam, kecantikan si berbaju kurung yang bertudung takkan dapat ditandingi oleh yang lain. cantik, cun, ayu, dan sopan. apa lagi yang kalian nak?

Islam membenarkan fesyen tapi islam jugak melarang tabarruj. Allah tak suka mereka yang berlebih-lebihan. tahu? jadi bersederhanalah!~

"Sepantas mana pun kau lari untuk mengejar kepuasan dirimu, kau takkan pernah dapat mencapainya kerana kepuasanmu yang sebenar berada diantara kamu dengan penciptamu, ALLAH SWT



Tuesday, June 14, 2011

MUET OH MUET..!!


salam..smlm dh kuar result muet iaitu pd 13 Jun 2011...
hmm..agk kecewa lerr jgk sbb xdpt mcm ditargetkn...
tp nk wt mcm mne kn..
next time try lg biar dpt band 4 & ab0ve gtu...

aja2 fighting..!! hik3^_^



p/s : byrn utk muet utk next year dh RM100..thn nie last dh byrn RM60..




Tuesday, June 7, 2011

RIANG RIA RAYA NESTLE CORNFLAKES



hehe...rasa macam nk raya je..hak3..tp lambat lagi la raya..skrg baru bln 6...
nk kongsi2 nie..ada satu ari tu ari SABTU bersamaan 4 Jun 2011 aku pergi lerr join untuk demonstrasi membuat biskut raya yg bertempat di PRIMULA BEACH HOTEL.. best ler jgk.. chef yang terlibat ialah CHEF ISMAIL & CHEF AZLI..
hehee..dapat la jgk aku merasa kuih raya walaupun x raya...ahakz..:D
byk la jgk resepi yang ditunjukkan..aq nie bkn pandai sgt buat kuih
tp kalo makan kuih aq reti lerr..
tp yang penting mmg best r & ade la jgk unsur2 lawak jenaka dr chef2 itu berdua..



p/s : x sabar rasanya nk RaYa..hehe.. resepi2 kuih raya simpan je wt law0..






Tuesday, May 31, 2011

MUTIARA KATA

* Orang yang bijak akan mempelajari banyak perkara daripada musuhnya sendiri.

* Ketika ditimpa bencana, kita akan mengenali yang mana satu LAWAN & yang mana satu KAWAN.

* Jangan terlalu menyayangi seseorang itu, kelak kita akan membencinya. Jangan pula terlalu benci
akan seseorang itu, kelak kita akan menyayanginya.

* Orang yang paling berkuasa adalah orang yang dapat menguasai dirinya sendiri.

* Cinta tidak berbalas sama seperti soalan tanpa jawapan.

* Kejayaan dicipta oleh insan BIASA yang berusaha secara LUAR BIASA





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...