CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, September 20, 2011

DOA


Sekiranya di hadapan perjalanan anda terdapat musuh-musuh atau orang yang jahat, ambilkan pasir dan bacakan Ayat 9 Surah Yasiin sebanyak 1x atau 3x. Kemudian, lemparkan ke arah musuh (dari jauh). Insya-Allah, mereka tidak akan dapat melihat anda. Doa ini dibaca oleh Rasulullah SAW untuk menyelamatkan diri dari puak Quraisy ketika mereka mengepong rumah baginda.

Maksudnya:

Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar).

Wasallam.

Nota:

Jika dalam keadaan terdesak dan tidak ada pasir dikawasan itu, gengam tangan kosong di mulut, baca ayat tersebut dan tiup pada gengam tangan. Lemparkan seolah anda membaling pasir kearah orang jahat yang berada dihadapan anda.


Read more: http://www.resepirahsiaku.com/2011/09/doa-supaya-musuh-tidak-nampak-anda-dan.html#ixzz1YVYU15SG

harap dapat dikongsi dan dimanfaatkan bersama.... sharing is caring..^_^


0 COMMENTS:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...